Alhamdulillah

Monday 26 May 2014

Daren: Maafkan saya Malaysia

Liew Daren tekad mahu beraksi dalam skuad Piala Thomas di New Delhi, Mei ini.
KAPTEN skuad negara, Liew Daren memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana gagal memberikan mata kemenangan kepada pasukan Malaysia dalam merebut Piala Thomas, malam tadi.

Kekalahan 2-3 ke atas Jepun sekali gus meranapkan impian untuk menamatkan kemarau selama 22 tahun menjulang trofi berkenaan.

Daren yang diturunkan sebagai perseorangan ketiga menjadi sandaran buat seluruh rakyat Malaysia untuk menghadiahkan kemenangan kepada Malaysia setelah terikat 2-2.

Setelah berhempas pulas, Daren akhirnya terpaksa akur tewas di tangan Takuma Ueda 12-21, 21-18, 17-21.

"Saya minta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia. Saya sudah berikan aksi terbaik tetapi jika ada juga pihak yang mahu salahkan saya, saya tidak boleh berbuat apa-apa," katanya selepas perlawanan malam tadi dipetik BH Online.

Daren berkata, beliau memang terlalu mahu memberikan kemenangan kepada skuad negara selain membuktikan kemampuan sebenarnya selepas aksi hambarnya dalam dua perlawanan peringkat kumpulan sebelum ini.

"Apa yang saya boleh katakan, perlawanan ini sedikit sebanyak memberikan motivasi dan pengajaran berguna kepada saya untuk menghadapi kejohanan seterusnya nanti," katanya.



No comments:

Post a Comment

Teks Opening Moderator Online Webinar "Social Enterpreneurship"

  Bismillahirrahman  Arrahim,  Yang Berusaha,  Ketua Unit Keusahawanan Politeknik Muadzam Shah,  Ketua Jabatan Perdagangan,  Puan Junaida bi...